fredag 1 februari 2008

Pippi är flyttklar och jag har dubbla känslor.

Lilla Pippi som verkligen varit ett charmtroll är nu Chippmärkt, vaccinerad och nedräkningen har börjat tills hon flyttar. Hon skall ända till Oslo. Pipppi är allas favorit, ganska naturligt eftersom hon var ensam valp eller en lyckad olycka som Anders kallar henne. Tur att hon är tingad tycker dottern för annars skulle hon aldrig fått flytta. Pippi är en väldigt söt valp och redan nu vet hon vad hon heter. Kavat och gosig. Det känns i magen att skiljas från henne.
Amorina verkar trött så jag håller tummarna för att hon är dräktig.
Har ni läst om inlägget om kastrering som jag satt in? De ägare som jag varit kontakt med är alla väldigt nöjda efter att ha kastrerat sin hane, endast priset och tendensen att lägga på sig har varit på minussida. Men allt har en baksida och en av wheaten hanarna som blev kastrerad har fått flera förfrågningar för parning nu då det hela är för sent .
Anders har också fått sig ett gott skratt i dag då jag kom hem med en meditationspall. Han tyckte den påminde om en fågelholk utan sidor. Nu skall den ju användas till annat än att meditera man skall hitta sin balans. Ja ja vi får se vad det mynnar ut i.
Vädret är halkigt så man borde haft broddar och stavar på promenaden men vem fixar flera koppel och stavar på en gång??
Bull, den unga aussiehanen hade nästan flyttat men situationen ändrade sig i sista sekund så nu börjar vi om igen. Han kommer att bli en stilig hane som stor men jag skall inte ha honom kvar än hur mycket jag vill. Jag hoppas på ett bra hem så fort som möjligt.
Hoppas att få en skön helg med sol………….vi får se.

Inga kommentarer: