lördag 23 februari 2008

Amorinas tass, böcker och glasögon.

Tekniken är bra, när det fungerar. Inte så roligt men inlägget försvann och jag får nu skriva om det.
En ny vecka har förflutit och vädret har varit skönt men halt. En riktig försmak på våren. Hoppas nu på att det inte blir några stora bakslag. Amorina är högdräktig och skall valpa om några veckor. Hon hade rejäl otur här i veckan då hon fastnade i en järnbro och slet av en klo. Det var blod överallt och detta resulterade i en resa till veterinären. Som tur är så börjar hon nu kunna gå på tassen igen, stackars hund.
Bull är på prov hos en familj som tidigare har en Aussie och jag hoppas att det skall gå bra. Frågan är bara om den gammelgubben kommer att acceptera att en ny yngling kommer in i huset. Vi får se, han skulle få ett underbart hem om allt bara nu fungerar herrarna emellan
Sedan har jag äntligen börjat städa upp bland böcker och papper. Jag har beslutat att bara ha några rader av hundlitteratur så jag säljer en hel del böcker. En del är helt nya, är du intresserad hör av dig sänder jag en boklista.
Man har ju hört talas om karma, vilket drabbade gubben häriveckan. Han har, ganska roat, lyssnat på mina klagomål på vår jämthundstik Bedas bitande och hur hon förstört X antal nya hårborstar. En morgon när han gick ned fick han se sina glasögon liggande på golvet med söndertuggade skalmar. Trots att samtliga bevis pekar på den enda hunden i familjen med tillräcklig räckvidd för ett sådant påhitt, fortsätter han att bestämt neka sin hunds skuld och försöker skylla på en av de små terrierna, typiskt karlar ;). Han påstår också att glasögonen skulle vara användbara:
- Med lite tejp så… var hans ord. Han menade att själva glasen var det inget fel på. Det går snabbt att förlåta den man älskar. Själv undrar jag hur hans ens kunde se skillnad mellan jämten och gråhunden genom de repiga linser han påstod vara repfria.
Vi börjar också se slutet på renoveringen av badrummet, och snart kommer varma bad, med bubbel och levande ljus vara en verklighet snarare än en avlägsen dröm eller stulna timmar i dotterns lägenhet.
Det var allt för denna vecka och jag avrundar med en söt norrlandshistoria:

Cheferna för ölbolagen Calsberg, Heiniken, Budweiser och Norrlands Guld var och spelade golf på en golfbana i Sverige. När de var klara satte de sig ned för att äta i golfbanans restaurang.
De beställde sin mat och servitören frågade vad de önskade dricka.
- Jag tar en Calsberg, probably the best beer in the world, svarade chefen för Calsberg. Chefen för heiniken höll inte med utan beställde en Heiniken, vilket var den öl han tyckte var bäst.
- Jag tar en Budweiser, då det är den bästa ölen i USA så är det den bästa ölen här med, svarade chefen för Budweiser.
- Jag tar en Cola, svarade chefen för Norrlands Guld lugnt.
De övriga tittade förvånat på honom och frågade förvirrat varför han inte drack en Norrlands Guld till maten.
- Om inte ni tänker dricka en öl till maten, tänker inte jag göra det heller...

Ulla-Britt

Inga kommentarer: