söndag 27 januari 2008

Parningsplaner

Parningsplaner
Två parningar har skett med Sälly ” Surely Gimme a Break ”. Vitterklippens Amorina och Minozzy Tindra, den senare ägs av Karin Sjödin. Min Vitterklippens Cleopatra är parad med Gere. Är du intresserad av att tinga en valp hör då av dig.
Linda Strömqvist som har kennelnamnet Spruce Mountain kommer att para sin ljuvliga tik Vitterklippens Herit med Sälli så fort hon löper. Sälli har varit hos oss ett tag och han har från första dagen smält in i gänget. Han är den lugnare sorten av Aussie gillar att ligga i knät och bli kelad med. Han är definitivt ingen stridis utan en harmonisk ung hane. Han får mitt hjärta att smälta.
För er som inte läst på min hemsida kommer Sälli att vara här till Juli 2008 och vår Mulle i Finland lika länge, Båda hanarna står i varsitt land till avel för ett begränsat antal tikar.
Jag har även en tik på foder som skall paras men jag återkommer om detta.
Fredrik eller Sixten som han nu kallas har flyttat från Grödinge och kennel Tarnmas till ett eget hem. Jag önskar honom Lycka till i livet.
På gården har vi fått tre ekorrar som samlar hela dagen från fågelborden. De skuttar helt oberört framför hundarna som visserligen uppehåller sig bakom staketet men ändå, ekorrarna arbetar flitigt och jag undrar faktiskt om de kommer att komma ihåg vart de gömt alla nötter och frön. Cayenne gillar dem inte, hon är den som skäller mest på dem. Katterna har otroligt nog lämnat dem i fred och det hoppas jag att det gör även framledes. Jag vill inte ha en död ekorre på bron, mina katter brukar komma hem och lägga sina byten där och jag kan inte säga att jag är förtjust i den gåvan. Jag skulle bli riktig ledsen om jag hittar en död ekorre . Dessutom brukar de ha ekorrloppor som inte är så skojiga att bli bitna av.
Ekorren är nu inte det enda lilla djuret här utan vi hittade även skogsmöss ute hos hundarna inte så roligt eftersom att sorkfebern finns här uppe.
Det blev lite mer än bara parningsplaner.
Under helgen har vi haft ett underbart väder och solen har visat sig.
Vi var även på ett uppträdande i Sollefteå med bluesbandet Dog breath. Det drog ut på tiden och vi var inte hemma förrän halv fyra så Lördagen var minst sagt degig.
En bra helg sammanfattningsvis.

Inga kommentarer: