fredag 8 februari 2008

Nya parningar, älg och ren.

Nu har en ny vecka gått. Lilla Pippi har nu flyttat till Oslo och det blev så tomt. Jag önskar nu henne all lycka.
Min fodervärdstik Maggie Minozzy Colombine blivit parad med min Gere. Hon har en egen sida på http://web.telia.com/~u23113132/Maggie.html
I dag, fredag, var Linda Strömkvist hit och parade sin Vitterklippens Herit med Sälly. Det kommer att bli så spännade att se vad dessa kullar kommer att ge.
Vi har nu ett hyfsat vinterväder och faktiskt har vi också fått se solen. Jag får se om vi tar fram sparken imorgon.
Lilla Bull har jag nu trimmat och han ser riktigt stilig ut. Söker fortfarande ett nytt hem till honom.
Jag älskar tulpaner och kunde i dag inte motstå att köpa en bukett. Det kändes som en försmak av våren.
Varje torsdag har jag lite egentid som det i dag populärt kallas och då följer jag min 82 åriga mamma på vattengymnastik. Det är ren lyx att få bada i varmvattenbassängen på badhuset och jag hoppas man har fått lite av det genetiska arvet.
Vi har en del snö nu och med den så kommer älgen oftare fram och den senaste veckan har jag fått bromsa in två gånger för att de inte har trafikvett. Jag och Sara har kört på en älg för några vintrar sedan och det vill jag inte göra igen. När jag då är inne på detta med djur och vägar har vi också ett annat problem lite längre uppåt landet och det är renflockarna som korsar vägarna. Då vi hämtade Sälly körde en mötande bil rätt in i en flock och säkert fick en 6-7 renar sätta livet till. Bilen fick enbart plåtskador.
Jenka och den lilla jämthundsvalpen tog sig en spårrunda häromdagen och vi var livrädda att de skulle dra sig mot vägen. Då fick vi smaka på dålig inkallning för de kom inte tillbaka förrän efter en halvtimme.och hörde väl vad de ville då vi ropade. Nu måste vi skärpa till oss och träna mer intensivt. Men jag upplever att den lilla jämthundstiken är mera självständig och testar gränserna mycket mera än gråhundstiken någonsin gjort. Inget har blivit uppätet under den gångna veckan så det är ju en framgång. Man är ju bortskämd med Aussiehundarna för de springer aldrig till skogen på det viset och de når heller inte så långt upp.
Ulla-Britt

Inga kommentarer: