fredag 18 januari 2008

En högst vanlig dag.

Ny dag och nya möjligheter. Lika tråkigt väder som i går, regnet gör att det mesta blir en isgata och det är svårt att promenera. Vi har en väg nedanför oss men den trafikeras av hård trafik tyvärr. Timmerbilarna går i rad ut till Husums massafabrik. Varken hundarna eller jag tycker om då de sveper förbi.
Att promenera med hundarna efter vägen brukar oftast ses med roade blickar. Jag har hundarna gående framför mig som i en solfjäder.
I går var jag med min mamma på varmvattengymnastik. Hon är 82 år och still going strong. Passade även då på att promenera på stan med ett gäng hundar. Det är rätt många som frågar om rasen.
Lilla Pippi som skall flytta till Norge är väldigt söt och rund. Hon promenerar runt som ett levande gosedjur. Vecka 6 blir hon 8 veckor. Hon äter Pro Plan valpfoder
Bull lever livet och tycker att tjejerna ät ursnygga. Sälli håller ordning på Bull så att han inte är allt för närgången på de löpande tikarna. Vi hoppas att Bull snart får ett eget boende. De är rätt jobbigt för hanhundarna då tikarna löper och Bull förstår inte alls att inte han kan få fria.
Är det någon som är ute efter en unghane hör då av er.
Söker ni däremot en valp så finns det en hanvalp i Grödinge, Stockholm. Valpen som heter Fredrik är blue and tan och mamman är en Dansk import och pappan en USA import.
Ha det så bra så hörs vi efter helgen.
Ulla-Britt

Inga kommentarer: