onsdag 6 augusti 2008

Utställning i Svenstavik











Så har det gått alldeles för många dagar igen innan jag har varit inne på min sida. Desto bättre har det hänt en del trevliga saker. Svenstavik utställningen var en av de trevliga sakerna och på Aussiesidan blev Vitterklippens Mayon BIR och Vitterklippens Titania BIM. Uppfödargruppen fick HP med enormt fin kritik.. Tyvärr kunde vi inte vara med i stora ringen med uppfödargruppen då Titanias matte,Husse inte kunde stanna. Arwens, Strombolis och Eddies avkommor var där. Alla fick HP och Theo fick CK.
På Wheatensidan fick vi se bl Ch Vitterklippens Amber bli bästa tik nummer 2.
Dagen efter hade region Nord sin utställning och Domare: Charlotta Mellin.
BIS blev där Ch Vitterklippens Amber.
Vi träffade även Anne Hübinette och Kias nya ägare. Vi fick även se en avkomma till henne där.
Det var lika roligt att se alla kända ansikten igen.

Vi har även plockat hjortron och sett björnspår för första gången.
Jag har en enorm respekt för både björn och varg och har numera en bjällra som hörs då jag går. Dock säger maken att då jag inte har tillräckligt med ord så sjunger jag så det finns inga rovdjur i världen som skulle våga sig fram. Härligt tycker jag det låter i denna situation.
Jag har även följt min mor och tittat på Ostindienfararen. En mäktig farkost. Göteborgh. Vi klättrade upp och ner och det som jag tyckte var mest fantastiskt var att så många rymts på båten.
Plötsligt var så semestern slut tyvärr och eftersom att man även skall hinna med ett arbete så har minsann 24 timmars dygnen för få timmar för att hinna med allt man skulle vilja.
Sänder med några underbara bilder på valpar, bär och farkost.
Jag har även byggt en agilitybana med små medel. Skall fota den under dagen och återkommer med bilder såsmåningom.
Hälsningar Ulla-Britt

Inga kommentarer: