lördag 6 mars 2010

Hemma igen

Hemfärden gick bra och strax efter 20.00 var vi hemma igen. På den sista sträckan hem som går genom skogen såg vi en syn vi aldrig trodde vi skulle se...........vid vägkanten har två rävar parat sig och sitter i hop!!!!!!!!!!! Något jag alltid undrat är vad händer om det kommer en hanräv till ??
Här såg man vad utsatt de var,,,,,Lite längre fram bakom en kurva stod en älg som blev så rädd av vår fram fart att den kastade sig ut i diket och i denna snömängd dök den på skallen men kom snart upp igen och vandrade vidare.........
Resan för övrigt var trevlig och vi hade en minisemester jag och dottern.  Med oss hade vi Hobbyhunden Ada som andra natten tyckte ha tagit på sig väktaren roll, Brumma som startade om sin löpning, Markisen som vid badet tappat i stort sett all päls men jag vill ha e 1a på honom för registreringens skull, Mayon som inte hade någon matlust på resan utan bara ville hålla uppsikt över Brumma. Allt gick i alla fall väldigt bra och vi tog några promenader runt om i Uppsala och jag älskar mina hundar, de sköter sig så bra då vi har dem med fastän vi bor i skogen .
En rolig helg sammantaget............utställningen gick hyfsat med tanke på förutstättningarna och Både Mayon och Brukka fick CK. Roligt att Brumma håller än och gillar att visa upp sig............

Inga kommentarer: