måndag 13 juli 2009

Måndag den 13 juli

I dag den 13 klockan 13 har jag besiktat och gett valparna vaccinationer. De var underbart duktiga att åka bil, inte ett knyst och inte ett kiss eller bajs på nerväg eller hemväg. Veterinären tyckte att det var mycket fina valpar. Snällt fann de sig i att bli undersökta och inte ett minsta pip när de fick sprutan. Stod stilla och skötte sig så bra att man växte flera meter av stolthet. Detta har varit en av de mest lättskötta valpkullar jag haft genom åren och de vill inte säga lite. Jag har hagen i Tv rummet och de ligger och sussar snällt i knät på kvällen. Kör för fullt ös ute men kommer på en gång då man smackar. Det har varit en väldigt tyst kull och det är inte ofta jag hört dem skälla. Helt underbara har de varit och en himla túr att de alla fått fina hem. Eljest hade någon stannat. Cayenne är också en individ som varit lättsam och okomplicerad, en helt perfekt Aussie.
Har nyligen kommit in efter promenaden och skall nu ta mig en stor tekopp med honung i.
Ha en skön natt.
MVH
Ulla-Britt

Inga kommentarer: