tisdag 6 januari 2009

Brumma valpat



Brumma kunde inte vänta så länge då Sarina valpat utan dagen efter nedkon hon helt utan större förvarning. Hon valde att gå in i soffan och sedan hörde jag ett pip och där fanns alltså den förstfödda.. Nu vare hon nöjd med valplådan som står i allrummet. Det blev 8 valpar men två av valparna vägde bara 90 gram och en av dessa var väldigt medtagen då den kom fram. Allt liv är heligt tycker jag och vi gjorde vad vi kunde men naturen hade sin egen gång. Den andra lilla ser ut att ha tagit sig och jag hoppas att den klarar sig. Vad blev det då. 2 tikar och 5 hanar som lever. Både Brumma och Sarina har fått egna sidor som de som är intresserade kan följa.


Vi har haft oerehört kallt under några dagar 28-29 grader så det har varit korta promenader. Nu har vi ett par grader så man kan verkligen säga att det är stora skillnader på temperaturen. I dag skall jag ta en lång promenad runt berget med vovvarna och kanske tar jag en tupplur mitt på dagen, det känns lockande efter dessa intensiva dygn.


Ha en skön dag.


Hälsningar


Ulla-Britt

Inga kommentarer: