söndag 7 december 2008

Söndag 7 december

Idag har det blivit ögonlysning. Jag fick komma med och Vitterklippens Hekla är nu både Ögonlyst och patella 0/0 även S27647/2004 Vitterklippens Tandoori Masala har nu patella 0/0 och ögon ua. Han står nu till förfogade till några vackra tikar. Han är en mindre hane med bra röd päls och bra kvalitet. Han är bror till min Cayenne och fallen efter Ch Vitterklippens Baccus och Ch Vitterklippens Amorina. En äldre farbror var där med en av de tjockaste hundar jag sett en labrador som vägde 53 Kilo......... Tydligen gick han på bantningsfoder RD och sist de var där hade han vägt 48 kilo. Det var faktiskt beklämmande att se den stackars hunden som hade svårt att röra sig normalt.
Dagen har fortsatt i ett ganska högt tempo jag hade besök då jag kom hem och har inte hunnit att gå någon promenad ännu. Jag hoppas kunna ta en promenad nu under kvällen. Anders håller just nu på att skotta en väg efter älven till badstranden så att vi har något planare att gå på under kvällstid. Det är så otrevligt att gå efter landsvägen eftersom att det går så tung trafik förbi. Bara rakt fram ligger Husum och en massafabrik.
Stora Stockholm är under helgen men tyvärr har jag alltid svårt att komma loss under den här årstiden. Men Lycka till ni som är där. Jag är rätt säker på att mina tikar Brumma och Sarina är dräktiga så söker ni en vän för livet hör av er.
Ulla-Britt

Inga kommentarer: