söndag 14 december 2008

Bo på landet, himmel eller helvete….


Vi har fått snö inte så väldigt mycket men tung snö så Kung Bore har tyngt ner träden i skogen. Vägarna har bitvis varit såphala så det har inte varit roligt att köra. Min vackra och härliga stig som alldeles nyligen blivit av med träd som ramlat över den är bitvis åter oframkomlig Bara att ta fram yxan igen och fälla de träd som inte orkar resa sig nu då det slutat snöa..

Ingen el går väl an några timmar men då det nästan blir ett dygn kan man hålla sig för skratt
Ljus kan vi tända och värme från kakelugnen är annars rätt mysigt. Mat fick vi laga på ett stormkök. Men det allra värsta var att mobiltelefonerna fungerade inte och som kronan på verket rasar snön och tar den luftburna telefonledningen så inte heller vanliga telefonen eller datorn fungerar. Vilket dygn och vad bortskämd och beroende jag blivit av tekniken.
Som tur var det fullmåne och inte alldeles svart ute då hundarna skulle rastas.
Jag tog en bild på lördagen hem och det är inte fotot som har fel färg utan himlen var vackert rosa och snön gnistrande vit. Allt ser väldigt rent ut.
Hundarna gillar snön och i dag söndag har det också varit lätt skare så de har lätt kunnat ta sig fram.
Brumma och Sarinas magar växer som bara den. Jag undrar hur många liv de gömmer.
Nu skall jag ta en promenad och sedan ett bad. I morgon måndag åker jag och hämtar hem dottern efter sista tentan detta år. Härligt att få rå om henne några veckor igen.
Jag jobbar även på att få en domare till Svenstavik och Aussiespecialen. Inget klart ännu tyvärr. Jag håller även på med att planera några träffar under våren. Men jag återkommer till detta när jag har plats klar.
Ula-Britt
Här till vänster kan ni se hur pass mycket snö vi har. Badtunnan skall värmas upp till helgen och vi skall du bada. Jag lovar att vi skall ha mössan på.

Inga kommentarer: