lördag 12 juli 2008

13 juli 2008


Har alldeles nyligen varit på en promenad i skogen med valpar, hundar och gubbe.
Länge såg det ut som mygg, knott och flugor skulle utebli denna sommar men ack vad jag bedrog mig. Nu har de kommit med full styrka.
Orm är det gott om men nu är det så pass varmt att de snabbt hinner undan, men jag har i stort sett stövlar på hela sommaren. Har även planterat libbsticka som någon sagt åller ormen på avstånd. jag har genom åren haft fem hundar ormbitna och det är inget att leka med.
Har varit och besiktat och gjort lillkillen klar för flytt då Maili kom från den tilltänkta köparen att de köpt en annan valp i grannbyn. Inte ovanligt men skönt i alla fall att han hörde av sig så att jag slapp sitta och vänta på att de skulle dyka upp.
Sedan undrar jag vad Lånarna tar i era hus. Jag har stora problem med att sockor försvinner.
Jag har försökt med alla sätt att hålla sockar i par. Vi har köpt randiga, blommiga och färgade, men än hur man bär sig åt så har lånarna stuckit i väg med några så man har omaka par i alla fall. Det är ett mysterium som nog inte kan lösas under en livstid.
Förövrigt så har vi det bra och jag har nu börjat med att anmäla mig till Östersund. Extra spännande skall det bli eftersom att jämthunden och Anders skall debutera i ringen.
Vi har lagt några blodspår och det går i alla fall bra så vi får se hur det fungerar under jakten till hösten. Världsutställningen har väl inte undgått någon. Tyvärr jobbade jag och hade ingen möjlighet att åka ner men rapport finns att läsa om den.
Sänder en badbild på Doris som matte Ann skickat.
Ha det skönt och ta hand om varandra.
Ulla-Britt

1 kommentar:

Ylva J sa...

Du har en sak att hämta på min blogg..
http://www.blogtown.se/blog.php?id=Abackenskennel