lördag 9 augusti 2008

9 Augusti



I dag har jag varit på resande fot hela dagen. Först stannade jag till på Nordmalings Brukshundklubb där det var valputställning.

Den lilla röda tiken från Amorinas/Sällys kull var där och Fursten från Gigolo/Cleos kull. Två jättefina valpar. Bir och BIG 3a blev lilla Fursten och Bim blev Glimma från Umeå.
Mina egna valpar var med utom tävlan så att säga och fick några träningstimmar där de träffade kompisar i alla sorter. Efter detta åkte jag vidare till Hörnefors och träffade Cola. Väldigt trevligt.
Sedan bar det i väg till Vännäs för att titta på ytterligare hundar. En trevlig dag. Jag hann även med att gå in på några loppisar.
Jag har även införskaffat ett extra litet hus till katterna så att de skall slippa frysa då de kommer hem efter en lång dags jakt. Rött med vita knutar och fönster på sidan. En varningsskylt ovan dörren där det står Varning för katten finns också. Under dynan finns ett värmande material som är alldeles ljummen efter att katten legat där. I buret på bilden ligger Strumpan och myser. Hälsningar Ulla-Britt




Inga kommentarer: